Wednesday 5 December 2012

PART TIME @ FULL TIME IN HERBALIFE?


Assalamualaikum w.b.t...
Bismillah Hir Rahman Nir Rahim....
Alhamdulillah....semakin hari semakin ramai aku dengar org yang DECIDE to do Herbalife fulltime... Ape yang bestnye buat Herbalife ni????MAYBE ada something dalam Herbalife ini yang menyebabkan ‘mereka’ ini berani buat keputusan RESIGN dari kerja MAKAN GAJI. Mana mungkin MAKAN GAJI sama dengan KERJA SENDIRI dan mana mungkin student berani Buat Herbalife secara Part Time....semua ni hanya Distributor Herbalife sahaja yang tahu dan dapat merasai semua kelebihan dengan Herbalife ini....
Persoalan yang biasa bermain di benak fikiran setiap graduan, Antara makan gaji vs kerja sendiri yang mana satu harus dipilih? Ya, ramai yang memilih kerja berdasarkan minat dan kelayakan mereka. Kita diberi pilihan dan setiap orang berhak untuk memilih sesuatu untuk kebaikan dirinya untuk jangka masa panjang.Bermula dengan kerja makan gaji, maksudnya bekerja di bawah orang lain sama ada dalam sektor awam atau swasta. Makan gaji bererti bekerja untuk majikan di mana majikan akan memberikan upah yang tetap pada setiap hujung bulan. Si pekerja pula tahu bagaimana untuk meneruskan kehidupan dengan upah yang diberikan.

Bagi mereka yang bekerja sendiri pula, mereka perlu mencari jalan bagaimana mereka dapat membayar upah kepada diri mereka sendiri. Mereka tidak bergantung kepada majikan, mereka tidak bergantung kepada pekerja, mereka bergantung kepada diri sendiri. kaulah kuli,kau lah boss, kau rajin dapat lebih,kau malas hapa pun tak dapat. Bangun pagi kena keluar awal untuk bekerja,balik rumah jangan awal sangat. Pastu cepat give up bila orang cakap kerja sendiri ini tak stabil,tiada slip gaji,susah nak apply loan la.End up,pergi interview cari kerja.

Realitinya,makan gaji hanya boleh sara kehidupan kita je seharian, tetapi bisnes akan membawa kita kepada kekayaan.Bukan aku yang cakap,tapi Jim Rohn. 


Realitinya lagi,Herbalife dalam kategori KERJA SENDIRI. Upline bukan boss kita,Cuma orang yang akan tolong bagi guidance saja. Upline can offer you,”eh,sini ada booth kosong.terbaik untuk retail and rekrut”, “salam,HYHYST? Soft reminder,esok ada FOCUS GROUP bla bla bla”. Upline can be a place for you untuk mengadu keluh kesah too. Gunakan UPLINE! Haha.

Boss marah kalau kita buat silap time kerja,Upline akan tegur bila kita silap dalam Herbalife. Boss akan “kureng” kalau kita lebih perform dari dia,Upline akan proud bila downline perform dalam Herbalife. Boss punya gaji akan always higher then employee, downline akan boleh langkah upline punya gaji if downline work harder than upline.

Realitinya lagi,TAK SEMUA Herbalifer can do Herbalife as a FULLTIME.Tapi semua Herbalifer can do Herbalife as a PART TIME.  But the most important is FULLHEART,FULL COMMITMENT. If attitude hancur sejak dari zaman part time,how can nak buat Fulltime? Just imagine what kind of challenges you will face when doing Herbalife fulltime. Bunyik macam best je kan kalau buat Herbalife fulltime,mesti ,lagi boleh perfom. InsyaAllah boleh perform if you are doing Herbalife fulltime,not fooling your time.

Antara Herbalifer a.k.a Upline aku sendiri telah berjaya dgn Herbalife.


Upline yang sangat awesome,kalau xd dia ney aq xwujud dalam dunia herbalife neyh..
Nama dye Zharif,umur baru 20 tahun,Study bersama2 di UPSI, BEST MONTH INCOME DIA RM8100!!!




Upline aq yang kedua NIK HAIRUL AMRI















OK,mamat ney bukan calang2 orang eh..umur dia sebaya je aq, 20 TAHUN, Masih lagi study kat MSU, PALING BEST DIA NEWLY QUALIFIED GET TEAM!!(bkn herbalifer msti xtau bende alah apa neyh..just nk inform kalau dah tahap get team ney income average 10-20K SEBULAN!!),MUDA2 DAH PAKAI KERETA HONDA CITY!!(KO HADOO?)LAST MONTH INCOME XBPE SURE<<TAPI YG PASTI LEBIH DARI RM10,000!!!

Upline Ke Tiga aku pula Zulhafiy Bin Zolkipli


OK,BARU LEPAS GRADUATE XD APPLY MANA2 COMPANY UNTUK TERUS BUAT FULL TIME DALAM HERBALIFE,!!
LAST MONTH INCOME LEBIH DARI RM18,000!!!












UP2LINE LAGI YG LAIN..

Yana &  Iman Millionaire Team- Fulltime lepas grade dari UK and France,last month lebih dari RM40,000 (kalau xsilap sebab kak yana baru lepas delivered baby dia xupdate sgt ngn incme)













Rudi& Ika Millionaire Team – Fulltime after grad. Last month income lebih daripada RM70,000






Bila income da lebih RM20k,jarang la nak jumpa yang buat Herbalife part time. Ada,tapi tak ramai. Sebab lagi besar income,lagi besar tanggungjawab. Kau ingat senang nak buat 2 benda dalam satu masa?? And then,biasanya orang yang income besar-besar ni mostly da attend BIG EVENT. A.T.T.E.N.D.E.D.
MACAM EVENT YANG PALING TERDEKAT ADALAH SPECTACULAR 2013!!!
AKAN DIBUAT PADA 23-25 JANUARI 2013 DI STADIUM PUTRA BUKIT JALIL(akan ada 15,000 orang pengedar HERBALIFE berkumpul di sana!!)



like me,insyaAllah will do Herbalife as a CAREER.Aku da BURN THE BRIDGE behind,no turning back.

DO YOU HAVE A DREAM? WILLING TO COMMIT? RAJIN NAK KERJA KUAT? ingin Bebas daripada Hutang, CHANGE YOUR LIFE NOW, ASK ME HOW! 

AZIZI - 0142468650



1 comment: